سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
بازی موبایل اندروید ، بازی موبایل جاوا ، دانلود بازی موبایل
صفحه نخست                  ATOM                 عناوین مطالب            نقشه سایت
جمعه 92 مرداد 11 :: 12:10 صبح ::  نویسنده : مجنون بازی موبایل


Qualcomm Snapdragon S4، بهترین در مصرف باتری و پخش فیلم 
این پردازنده به گونه‌ای طراحی شده است که بهترین کارآیی را در پخش یا ضبط فیلم‌های HD دارد. در کنار این مزیت شما نگران کاهش عمر باتری گوشی خود هم نباشید، چرا که ساختار این پردازنده آنقدر قوی است که به شما در کاهش مصرف باتری نیز کمک می‌کند.


شرکت نوکیا و HTC از جمله شرکت‌هایی هستند که از چیپ‌های تک‌هسته‌ای Qualcomm Snapdragon در گوشی‌های ویندوز فون خود استفاده کردند. 


البته آخرین سری Qualcomm Snapdragon با الگوبرداری از معماری ARM از 2هسته برای رسیدن به کارآیی بالا استفاده کرده است. کارآیی این چیپ 2 هسته‌ای براساس آزمایش‌هایی که روی آن انجام شده است در مقابل بسیای از پردازنده‌های 4هسته‌ای بهتر بوده است. 
این نتیجه خوب به دلیل طراحی خوب این 2 هسته است که تقریبا مشابه معماری جدید ARM است، در حالی که مثلا پردازنده Tegra3 از معماری قدیمی ARM برای 4هسته خود استفاده کرده است.

Samsung Exynos 
بهربرداری کامل از گوشی
 

سامسونگ این روزها به یکی از بزرگترین سازندگان پردازنده‌ها برای گوشی‌های تلفن‌همراه تبدیل شده است، به طوری که بسیاری از شرکت‌های معروف مانند اپل هم با تمام هیاهو و تبلیغاتش چیپ‌های A4,A5, A5X خود را که در iPhone و iPadهایش به کار می‌برد، را از شرکت سامسونگ خریداری می‌کند.

اوج کارآیی پردازنده‌های سامسونگ را می‌توانید در گوشی معروف Galaxy S3 و با چیپ جدید 4هسته‌ای مشاهده کنید. با این پردازنده جدید می‌توانید پرواز کنید. با ویژگی جدید سرویس Pop Up Play در این گوشی می‌توانید در حالی که یک فیلم HD را پخش می‌کنید، آن را به هر گوشه‌ای از صفحه منتقل کنید تا هم‌زمان به سایر کارهایتان برسید. این ویژگی جالب نشان از قدرت بالای پردازنده Samsung Exynos دارد. این چیپ برای انجام چند کار به صورت همزمان و سوئیچ بین برنامه‌های در حال اجرا بی‌نظیر است.



Nvidia Tegra3 ،بهترین برای بازی 

اگر طرفدار بازی آن هم روی گوشی تلفن‌همراه هستید بهتر است به دنبال گوشی با پردازنده tegra باشید. سابقه درخشان Nvidia در پردازش گرافیکی همراه با طراحی‌های بی‌نقص پردازنده‌های ARM مجموعه قدرتمندی را پدید آورده است. این چیپ 4هسته‌ای که Tegra3 نام دارد کارآیی قابل توجهی را در پردازش گرافیکی به وجود آورده است.

نکته جالب در ساختار Tegra3 این است که از یک هسته برای انجام کارهای سبک استفاده می‌کند و در این هنگام 4هسته اصلی را خاموش می‌کند. این کار باعث می‌شود که در مصرف باتری به میزان قابل توجهی صرفه‌جویی شود. اما پردازنده زمانی که نیاز به انجام پردازش‌های سنگین‌تر دارد 4هسته فوق را فعال می‌کند. 
اغلب بازی‌های جدید به گونه‌ای طراحی شده‌اند که امکان استفاده از چند هسته را دارند و بنابراین پردازنده‌های 4هسته‌ای می‌توانند بازی‌ها را بسیار روان‌تر و جذاب‌تر اجرا کنند.


Nvidia با سازندگان گوشی و سازندگان بازی همکاری می‌کند تا بتواند بهترین طراحی را برای چیپ‌های خود داشته باشد. نمونه‌ای از Tegra3 را می‌توان در گوشیHTC One X مشاهده کرد. 
Nvidia قصد دارد که در سال 2013 چیپ جدیدTegra4 را نیز ارائه کند. این چیپ از پردازنده جدید ARM استفاده خواهد کرد که اسم رمز آن Wayne است. انتظار می‌رود که کارآیی Tegra4 حدود دو برابر Tegra3 باشد.



Intel Atom، طعم واقعی وبگرد 

سال‌ها پیش اینتل تصمیم گرفت که براساس معماری قدیمی و معروف خود یعنی x86 اقدام به ساخت پردازنده هایی برای موبایل کند و در این راه از معماری رایج ARM استفاده کند. حالا می‌توان نتیجه این سرمایه‌گذاری طولانی را دید که آخرین نسخه از پردازنده‌های اتم است. این سری از پردازنده‌های اتم نسخه متفاوتی از پردازنده های اتمی هستند که در نت‌بوک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مهمترین نقطه ضعف اینتل مصرف بالای پردازنده اتم موبایل بود که به نظر می‌رسد این مشکل در سری جدید پردازنده‌های اتم حل شده باشد.این پردازنده در لود صفحات وب به خوبی عمل می‌کند و در تماشای فیلم‌های آنلاین و انجام بازی‌های آنلاین عملکرد مناسبی دارد. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که اینتل با پردازنده‌های جدید خود می‌تواند شانسی برای حضور در بازار موبایل دست و پا کند.



منبع: گویا آی تی




موضوع مطلب :



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب